Marketing Analysis

marketing analysis

Marketing Analysis

marketing analysis

چالش های بزرگ مشتریان - CRM

يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۳۲ ب.ظ

ایده پیداکردن برای پیاده سازی برنامه های وفاداری خیلی سخت است و اینکه همیشه در حال جواب دادن به پرسش های زیر نیز هستیم.  که آیا علاقه مند به یافتن مشتریان جدید برای رشد و توسعه شرکت خود هستیم؟ یا به طور ۱۰۰% استراتژی های شرکت های دیگر به کار کسب و کار ما میخورد؟

ما به عنوان یک همراه پایداردر کنارکسب وکارهای دوست به یکی ازچالش های بزرگ مشتریانمان که همانا جذب درست مشتری است. سعی کرده ایم پاسخ دهیم و تلاش کرده ایم در این حوزه در کنار تمامی افراد باشیم و در ایده پردازی نقش مکمل راایفا کنیم. زیرا جذب مشتری برای افرادی که تازه وارد بازار میشوند وجزو کارآفرینانی هستند که به دنبال کسب جایگاهی دربازار برای خود هستند ومیخواهند سهم کوچکی از بازار را به خود اختصاص دهند کمک میکنیمکه برای اینکارهم راهکارهای زیادی وجود دارد – ما در این شش ایده ای که به طورخلاصه بیان میشود قصدداریم شما رادر انتخاب راهتان آسوده خاطر کنیم.

۱-تاییدیه و توصیه نامه بگیرید.

شاید به نظرافراد این ایده خیلی قدیمی برسد، اما توصیه و معرفی نامه از طرف مشتریان راضی میتواند موثرترین استراتژی جذب مشتری های جدید باشد. یک سری از افراد را که ارتباط خوبی با مشتریان دارند را انتخاب کنید و در یک سیستم قرار دهید تا به سراغ مشتریان وفادار بروند و ازآنها توصیه نامه بابت کسب و کارتان بگیرند. در ضمن چند نکته ریز را هم برای جمع آوری تاییدیه ها به شما میگوییم:

هیچ گاه از افرادی که تازه وارد لیست مشتریانتان شده اند درخواست توصیه نامه و تاییدیه نکنید، شما باید این اجازه را به مشتریان بدهید تادر یک بازه زمانی از سیستم و خدمات شما استفاده کنند و مشکلاتشان بابت سیستم تمام شود و با خاطری راحت از خدماتتان بهره ببرند  تا خشنود شوند و تبدیل به یک مشتری وفادارگردنند ودر این لحظه است که شما میتوانید از شخص درخواست معرفی نامه بگیرید. خالی از لطف نیست که استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را فراموش نکنید. شما میتوانید برای خود یادآور تنظیم کنید و بتوانید روندکارمشتریان رادنبال کنید ودر نتیجه به معرفی نامه های مورد نظرتان برسید. این ابزار این اطمینان را به شما می دهند که توصیه نامه ها و تاییدیه های با ارزش فراموش نمیشود.

CRM
 

۲-تا میتوانید از بازاریابی محتوایی استفاده کنیدو از ایده های جدید استقبال کنید!!!

در کسب وکارهایی که با مشتری نهایی درارتباط هستند، شیوه ی خریدتوسط خریدارانی که به دنبال محصول و خدمات هستندبسیار تغییرکرده است. مشتریان قبل ازهرخریداطلاعات کاملی در مورد فروشگاه ها،محصول و خدمات بدست می آورند و بعد تصمیم به خرید میگیرند. به همین علت است که جذب مشتریان نیازمند بازاریابی محتوا از طریق وبلاگ ها،ویدیوها وشبکه های اجتماعی است. که به چند نمونه از آن اشاره خواهیم کرد:

شما بایدبراساس بازارهدفتان و مشکلات بازار، محتواهای مختلفی (متن خبری، پست وبلاگ، ویدئو و ..) ایجاد کنید. برای تولید چنین محتواهایی میتوانید مشتریان واقعیتان را بررسی کنید. محتوای تولید شده خودتان راجهت نتیجه جستجوی بهتر بهینه سازی کنید، برای این کار ازکلمات کلیدی که مشتریان مورد نظرشما هنگام جستجو بکار میبرند استفاده کنید. برای تکمیل SEOسایت خود از رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا بتوانید نظر آنها را به محتوا جلب کنید.بزرگترین دلیل استفاده افراد از شبکه های اجتماعی رایگان بودن ودر دسترس بودن آن است.
 

۳-در رسانه های اجتماعی فعال باشید.

رسانه های اجتماعی یکی از منابع اصلی برای مشتریان میباشد که به دنبال محصول و خدمات هستند. برای شناخته شدن به عنوان یک متخصص درصنعت خودتان، نیازمندمنابع مهم و مفید در رسانه های اجتماعی هستید که به شما کمک کنند که در ذهن مشتریان گزینه اول باشید. برای شروع بکار با رسانه های اجتماعی بهتراست نکات ریزی را درنظر بگیرید:
منفعل نباشید و خودتان مکالمه ها راشروع کنید،خودتان پیشنهادبدهیدو به سوالات مشتریان جواب بدهید. ازابزارهای مدیریت رسانه اجتماعی استفاده کنید تا بفهمید که کدام یک ازکلمات کلیدی نقش بسزایی درکسب وکار شما دارند. وقتی سوالی یا موضوعی درباره کلمات کلیدی پیش آمد،براحتی به آنهادسترسی داشته باشید و دربحث مشارکت داشته باشید.

۴-با کسب وکارهای دیگرمشارکت کنید، جزیره سازی کنید.

همیشه کارکردن با یک کسب وکار مکمل میتواند به عنوان بهترین استراتژی کسب مشتری باشد. این نوع ازشراکت ها به هر دو کسب وکارکمک شایانی میکندکه بتوانند چشم اندازی روشن ازافزایش مشتریان داشته باشند و با کمک همدیگر باعث رشد و تعالی یکدیگر شوند. به عنوان مثال در یک جزیره میتوانید یک مراسم یا همایش را برگزار کنید و در آن از همکاران و سازمان های مکمل خدماتتان بهره کافی را ببرید. یا میتوان یک محتوای خوب یاکتاب الکترونیکی باکمک دیگردوستان تهیه کرد وبه مشتریان مشترک تحویل داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی